BUKOWINA T.               BIAŁKA T.               BRZEGI               CZARNA GÓRA               GROŃ               JURGÓW               LEŚNICA               RZEPISKA       

Smaki Podhala - zaproszenie

Zapraszamy wszystkich smakoszy na wspaniałą wyprawę szlakiem najlepszych dań regionu. Stawiamy na oryginalność, nawiązanie do tradycji oraz dobry smak. W naszym projekcie weźmie udział 30 wybranych restauratorów z Podtatrza. Będzie niezwykle smacznie – to możemy obiecać!


Zakopane – nieustający festiwal

Sezon tu­ry­stycz­ny w Za­ko­pa­nem trwa prak­tycz­nie cały rok. I co roku przy­jeż­dża­ją tu 3 mi­lio­ny gości! Można po­wie­dzieć, że jest to jeden, nie­usta­ją­cy fe­sti­wal – pa­ra­da ho­te­li, pen­sjo­na­tów, punk­tów roz­ryw­ko­wych i ga­stro­no­micz­nych. A z dru­giej stro­ny pa­ra­da tu­ry­stów. Wśród nie­spo­ty­ka­ne­go gdzie in­dziej bo­gac­twa ofert ku­li­nar­nych są też praw­dzi­we perły – re­gio­nal­ne przy­sma­ki. Nie za­wsze łatwo je zna­leźć w tłu­mie, lecz kto raz spró­bo­wał pod­ha­lań­skich spe­cja­łów, ten nie za­po­mni! Oscy­pek, kwa­śni­ca, ja­gnię­ci­na, pstrąg – mogą być przy­rzą­dza­ne na setki spo­so­bów, świad­czą­cych o kunsz­cie ku­char­skim. A prze­cież są jesz­cze po­tra­wy ory­gi­nal­ne i cał­ko­wi­cie nie­po­wta­rzal­ne. Dla­te­go naj­lep­si mi­strzo­wie kuch­ni za­słu­gu­ją na szcze­gól­ną pro­mo­cję.

Restauratorzy, karczmarze, oberżyści – na start!

W na­szym pro­jek­cie Smaki Pod­ha­la wy­ło­ni­my, a na­stęp­nie wy­lan­su­je­my 30 wy­jąt­ko­wych kuch­ni re­gio­nu. Czy będą one na­le­żeć do re­stau­ra­cji, karczm czy go­spo­darstw agro­tu­ry­stycz­nych – jest rze­czą mniej istot­ną. Ważna jest ory­gi­nal­ność, na­wią­za­nie do tra­dy­cji oraz oczy­wi­ście dobry smak. Wie­rzy­my rów­nież, że wy­ty­po­wa­ne przez nas miej­sca okażą się praw­dzi­wy­mi pra­cow­nia­mi ku­li­nar­nej al­che­mii, urze­ka­ją­cy­mi swych gości bo­gac­twem do­znań.
Na tym eta­pie każdy z uczest­ni­ków zo­sta­nie zo­bo­wią­za­ny do przy­go­to­wa­nia co naj­mniej jed­nej, uni­ka­to­wej po­tra­wy pod­ha­lań­skiej. Uwień­cze­niem ca­łe­go pro­jek­tu bę­dzie pro­mo­cja szla­ku ku­li­nar­ne­go Smaki Pod­ha­la, jako pro­duk­tu re­gio­nal­ne­go. Każdy obiekt, uczest­ni­czą­cy w pro­gra­mie, sta­nie się przy­stan­kiem tego szla­ku. Co trze­ba zro­bić, by wziąć udział w pro­jek­cie? Przede wszyst­kim trze­ba się zgło­sić!

Poziom godny Tatr

Za bez­błęd­ny prze­bieg ca­łe­go pro­jek­tu od­po­wia­da Ka­pi­tu­ła – na czele któ­rej sta­nął twór­ca menu dla PLL LOT, były ku­charz na­ro­do­wej re­pre­zen­ta­cji w piłce noż­nej, gość wielu te­le­wi­zyj­nych pro­gra­mów, autor wielu ksią­żek, a naj­kró­cej: czło­wiek or­kie­stra, czyli Ro­bert Sowa. Uczest­ni­cy mogą więc li­czyć na pro­fe­sjo­nal­ne wspar­cie od stro­ny tech­nicz­nej i men­tal­nej, po­nie­waż razem zre­ali­zu­je­my dzie­ło, z któ­re­go wszy­scy bę­dzie­my dumni.
 
Ser­decz­nie za­pra­sza­my do współ­pra­cy!
 


 
Smaki Pod­ha­la to pro­jekt po­zy­tyw­nie wpły­wa­ją­cy na roz­wój lo­kal­nej przed­się­bior­czo­ści i prze­twór­stwa w opar­ciu o part­ner­ską ini­cja­ty­wę edu­ka­cji eko­no­micz­nej miesz­kań­ców oraz re­gio­nal­ny sys­tem mar­ke­tin­gu pro­duk­tu z Ma­ło­pol­ski. Celem pro­jek­tu jest wy­kre­owa­nie pro­duk­tu lo­kal­ne­go po­przez utwo­rze­nie ścież­ki ku­li­nar­nej „Smaki Pod­ha­la”.

Cele szczegółowe:

  • pod­nie­sie­nie świa­do­mo­ści wła­ści­cie­li lo­ka­li ga­stro­no­micz­nych na temat zna­cze­nia marki lo­kal­nej dla roz­wo­ju przed­się­bior­czo­ści opar­tej na pro­duk­tach lo­kal­nych
  • ini­cjo­wa­nie dzia­łań zmie­rza­ją­cych do udzia­łu w sys­te­mie cer­ty­fi­ka­cji ja­ko­ści pro­duk­tów lo­kal­nych po­przez re­gio­nal­ny sys­tem mar­ke­tin­gu
  • ak­ty­wi­za­cja wła­ści­cie­li lo­ka­li ga­stro­no­micz­nych w kie­run­ku edu­ka­cji na rzecz pod­nie­sie­nia ja­ko­ści i stan­dar­du usług
  • wy­kre­owa­nie przez be­ne­fi­cjen­tów spe­cjal­no­ści ku­li­nar­nych opar­tych na pro­duk­tach lo­kal­nych i tra­dy­cyj­nych

Finansowanie

Pro­jekt współ­fi­nan­so­wa­ny przez Szwaj­ca­rię w ra­mach Szwaj­car­sko–Pol­skie­go Pro­gra­mu Współ­pra­cy w kwo­cie 89 910,00 PLN. Ope­ra­tor do­ta­cji: Fun­da­cja Part­ner­stwo dla Śro­do­wi­ska – Fun­dusz Gran­to­wy PRO­DUKT LO­KAL­NY MA­ŁO­POL­SKA.

Realizacja

BENEFICJENT

Sto­wa­rzy­sze­nie Oświa­to­we na Rzecz Roz­wo­ju Ob­sza­rów Wiej­skich Pod­ta­trza
Suche 115A
34-520 Po­ro­nin
tel. 18 20 723 26
stowarzyszenie-oswiatowe@wp.pl

PARTNER WIODĄCY

Ta­trzań­ska Izba Go­spo­dar­cza
ul. Kru­pów­ki 22
34-500 Za­ko­pa­ne
tel. 18 20 159 11
biuro@tig.zakopane.pl
www.tig.zakopane.pl

PARTNERZY WSPIERAJĄCY

Ze­spół Szkół Ho­te­lar­sko Tu­ry­stycz­nych w Za­ko­pa­nem
Spół­dziel­nia Mle­czar­ska Mle­ko­vi­ta Pod­ha­lań­ski Za­kład Pro­duk­cyj­ny w Za­ko­pa­nem

Grupa docelowa

Wła­ści­cie­le i per­so­nel lo­ka­li ga­stro­no­micz­nych (re­stau­ra­cje, karcz­my, go­spo­dar­stwa agro­tu­ry­stycz­ne) dzia­ła­ją­cych w sys­te­mie ga­stro­no­mii otwar­tej – 30 be­ne­fi­cjen­tów osta­tecz­nych.

Lokalizacja

Pod­ta­trze – gminy: Za­ko­pa­ne, Biały Du­na­jec, Bu­ko­wi­na Ta­trzań­ska, Ko­ście­li­sko, Po­ro­nin, Sza­fla­ry.

Czas trwania projektu

12 mie­się­cy – od paź­dzier­ni­ka 2013 r. do wrze­śnia 2014 r.

Warunki udziału

  • dzia­łal­ność w za­kre­sie ga­stro­no­mii otwar­tej na te­re­nie lo­ka­li­za­cji pro­jek­tu
  • ser­wo­wa­nie kuch­ni re­gio­nal­nej w lo­ka­lu
  • zgło­sze­nie chęci udzia­łu w pro­jek­cie do 31.10.2013 – zgło­sze­nia przyj­mu­je Ta­trzań­ska Izba Go­spo­dar­cza i Sto­wa­rzy­sze­nie Oświa­to­we na Rzecz Roz­wo­ju Ob­sza­rów Wiej­skich Pod­ta­trza
  • przy­ję­cie re­gu­la­mi­nu i pod­pi­sa­nie kon­trak­tu
W przy­pad­ku dużej licz­by za­in­te­re­so­wa­nych o za­kwa­li­fi­ko­wa­niu się do pro­jek­tu de­cy­do­wać bę­dzie ko­lej­ność zgło­szeń.

Korzyści

  • zwięk­sze­nie za­an­ga­żo­wa­nia i współ­pra­cy rol­ni­ków, lo­kal­nych pro­du­cen­tów, prze­twór­ców w kre­owa­nie i roz­wój pro­duk­tów lo­kal­nych
  • stwo­rze­nie sil­nej lo­kal­nej marki zwią­za­nej z ini­cja­ty­wą oby­wa­tel­ską, ko­ja­rzo­nej po­zy­tyw­nie z war­to­ścia­mi przy­rod­ni­czy­mi, kul­tu­ro­wy­mi, kra­jo­bra­zo­wy­mi i spo­łecz­ny­mi Pod­ha­la
  • zwięk­sze­nie do­stęp­no­ści i sprze­da­ży pro­duk­tów lo­kal­nych w re­gio­nie za po­śred­nic­twem marki lo­kal­nej
  • zwięk­sze­nie świa­do­mo­ści pro­du­cen­tów i kon­su­men­tów w za­kre­sie eko­lo­gicz­nych, eko­no­micz­nych, kul­tu­ro­wych i spo­łecz­nych wa­lo­rów pro­duk­tów lo­kal­nych
  • za­ini­cjo­wa­nie współ­pra­cy mię­dzy od­bior­ca­mi i do­staw­ca­mi pro­duk­tów lo­kal­nych, bu­do­wa­nie ka­na­łów dys­try­bu­cji
  • pod­nie­sie­nie ja­ko­ści pro­duk­tów i usług w lo­kal­nej ga­stro­no­mii
  • pro­mo­cja re­gio­nu dzię­ki stwo­rze­niu no­we­go pro­duk­tu tu­ry­stycz­ne­go – lo­kal­nej ofer­ty ga­stro­no­micz­nej atrak­cyj­nej dla gości od­wie­dza­ją­cych Pod­ha­le

Harmonogram realizacji projektu

PAŹDZIERNIK 2013

  • po­wo­ła­nie ka­pi­tu­ły pro­jek­tu – ze­spo­łu wdro­że­nio­we­go
  • uru­cho­mie­nie stro­ny in­ter­ne­to­wej pro­jek­tu
  • roz­po­czę­cie na­bo­ru do pro­jek­tu „Smaki Pod­ha­la”
  • ogło­sze­nie o pro­jek­cie w pra­sie lo­kal­nej
  • kon­fe­ren­cja pra­so­wa z dys­ku­sją pa­ne­lo­wą na temat pro­jek­tu emi­to­wa­ne w te­le­wi­zji in­ter­ne­to­wej
  • za­koń­cze­nie re­kru­ta­cji

LISTOPAD 2013

  • wy­ło­nie­nie 30 uczest­ni­ków pro­jek­tu
  • spo­tka­nie re­kru­ta­cyj­ne be­ne­fi­cjen­tów osta­tecz­nych
  • druga od­sło­na stro­ny in­ter­ne­to­wej – pre­zen­ta­cja uczest­ni­ków
  • szko­le­nie dla wła­ści­cie­li i me­na­dże­rów do­ty­czą­ce dia­gno­zy stanu ga­stro­no­mii lo­kal­nej

GRUDZIEŃ 2013

  • wy­jazd stu­dyj­ny dla wła­ści­cie­li i me­na­dże­rów – Do­li­na Raby

STYCZEŃ i LUTY 2014

  • dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne w in­ter­ne­cie i me­diach

MARZEC 2014

  • warsz­ta­ty ga­stro­no­micz­ne dla sze­fów kuch­ni – pro­wa­dzi Ro­bert Sowa
  • dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne w in­ter­ne­cie i me­diach
  • trze­cia od­sło­na stro­ny in­ter­ne­to­wej – pre­zen­ta­cja szla­ku ku­li­nar­ne­go „Smaki Pod­ha­la” oraz po­traw stwo­rzo­nych we­dług prze­pi­sów, które uzy­ska­ły cer­ty­fi­ka­cję w ra­mach pro­jek­tu

KWIECIEŃ 2014

  • szko­le­nia ga­stro­no­micz­ne dla sze­fów kuch­ni – pro­wa­dzi Syl­we­ster Lis
  • dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne w In­ter­ne­cie i me­diach

MAJ 2014

  • warsz­ta­ty dla kel­ne­rów
  • dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne w in­ter­ne­cie i me­diach

CZERWIEC–LIPIEC 2014

  • druk fol­de­ru z opi­sem i mapą szla­ku ku­li­nar­ne­go „Smaki Pod­ha­la”
  • dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne w in­ter­ne­cie i me­diach

SIERPIEŃ 2014

  • udział w Eu­ro­pej­skich Tar­gach Pro­duk­tów Re­gio­nal­nych
  • dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne w In­ter­ne­cie i me­diach

WRZESIEŃ 2014

  • uro­czy­sta gala, wrę­cze­nie cer­ty­fi­ka­tów i ta­blic pa­miąt­ko­wych
  • ogło­sze­nie w pra­sie i pro­gram w te­le­wi­zji in­ter­ne­to­wej pod­su­mo­wu­ją­ce pro­jekt
  • za­koń­cze­nie pro­jek­tu
 

powrót


wydrukuj dokument   wyślij znajomemu   ilość wyświetleń 5486
GMINA BUKOWINA TATRZAŃSKA

Wybory samorządowe 2018

Aktualności

100-lecie Odzyskania Niepodległości

Położenie, Dojazd, Klimat

Miejscowości Gminy

Kalendarz imprez kulturalnych

Folder

Usługi

Pokonajmy Bariery

Gminna Ewidencja Zabytków

GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI

TATRY

NA NARTY

BASENY TERMALNE

CO ZJEŚĆ

GDZIE SPAĆ

CO ZOBACZYĆ

OCHRONA ŚRODOWISKA I GOSPODARKA ODPADAMI

TRANSGRANICZNA PROMOCJA


 

URZĄD GMINY

 
   
   

   


 


 
 


 


 

 
 

 
 

 

Informacja dla Mieszkańców gminy, którzy uczestniczą w projekcie odnawialnych źródeł energii pn. „Partnerski projekt budowy instalacji odnawialnych źródeł energii dla gmin województwa małopolskiego” [więcej...]

 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
 


 

PAŃSTWOWA STRAŻ RYBACKA INFORMUJE

Znalazłeś wnyki w czasie spaceru w lesie? Nie ruszaj ich z miejsca, zapamiętaj lokalizację i przekaż tę informację do Państwowej Straży Rybackiej w Krakowie. Posiadasz informację o osobie, która może kłusować, a nie wiesz komu to zgłosić? Również przekaż tę informację do Państwowej Straży Rybackiej.[więcej...]

 

 

 

 
 


 
TAXI